جمعه، خرداد ۱۰، ۱۳۹۲

روز بینی

نمای اول: صبح سوار اتوبوس. نگاهم به خانم سیاه پوستی می افتد که آن رو به رو نشسته است. موهای فرفریش را به روش قشنگی ریز و درشت در هم بافته. کمی آن طرف تر خانم سیاه پوست دیگری نشسته است. ناگهان یادم می افتد که در بین خانم های سیاه پوست تعداد زیادی هستند که بینی های پهن دارند. چشمم به طور معمول عادت کرده به دیدن بینی پهن در میان ترکیب زیبای بعضی چهره ها. با خودم فکر می کنم چه طور است که این خانم ها این قدر به اندازه ما خانم های ایرانی بینی شان را به دست تیغ جراحی نمی سپرند و با ترکیب صورتشان در صلح و آرامش هستند.

نمای دوم: ظهر است. جمع شده ایم برای جلسه برنامه ریزی فعالیت های اجتماعی برای شرکت. ناگهان بین حرف ها و ایده ها گم می شوم. حواسم رفته به ترکیب بینی های خانم های شرکت کننده در جلسه که هر کدام از نژاد و ملیت مختلفی هستند. انگار امروز، برای من روز جهانی بینی است. باز هم همان سوال را دارم. هر کداممان بینی هایمان فرق دارد و جای خودش روی صورت هایمان. کسی تلاشی نکرده برای ایده آل کردن ترکیب بینی اش به دست تیغ جراحی. هر بینی ای هم روی صورت هر کداممان جای خودش را دارد بین ترکیبی از رنگ ها و آرایشی که خودمان انتخاب کرده ایم؛ چه صاف باشد، چه پهن و چه قوز دار.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

دقیقا منظورتون از اینکه چشمم عادت کرده یه دیدن بینی پهن چیه؟مگه کانادا خیلی سیاه پوست داره که شما عادت کردید به دیدن بینی پهن اونا

قاصدک وحشی گفت...

در شهر تورنتو که تعداد زیادی سیاه پوست زندگی می کنن. منظورم لزوما به سیاه پوستان نبود البته؛ اون ها هم چهره های مختلفی دارن. در کل بینی پهن زیاد می بینم؛ فارغ از این که از چه نژادی هستند. کلیتش اینه که خانوم ها این جا خیلی درگیر "بینی" هاشون نیستن.

ناشناس گفت...

اهان متوجه شدم.بسیار ممنون از جوابتون.وبلاگتون هم بسیار جالبه