چهارشنبه، دی ۱۳، ۱۳۸۵

پس از تعطیلات

عید قربان یا هری رایا حاجی، سال نو میلادی، بار دیگر آتش بازی و جشن های سال نو و تعطیلات بلند مدت.
امروز بعد از مدت ها اکثر بچه های لابراتوار هستند. خیلی هاشان تازه از سفر برگشته اند. چهره ها تازه و گشاده و آدم ها با انرژی نو سر کار برگشته اند. سوغاتی ها در جریان است. یکی از دوستان چینی، بسته کوچکی می دهد که شبیه شیرینی است ولی برخلاف انتظار، شور و تند است. مردمان جنوب چین هم مزه تند را می پسندند مثل تامیل ها که ساکن جنوب هند هستند.
دوست دیگری که هنوز علاقه مرا به برگ های چای چینی که در آب می ریزند، به یاد دارد، برایم بسته ای برگ چای آورده که گویا "چای سفید" است.
گروه آخر دانش جویان ایرانی امسال هم دارند از راه می رسند. دیشب برای دیدن دوستی به خوابگاه سری زدم. دو دختر جدید از دانشگاه سابقم تازه از راه رسیده اند. وقتی دیشب هفت دختر ایرانی دور میزی نشستیم و حرف زدیم، احساس جالبی داشتم. شبکه ایرانیان سنگاپور در حال رشد است. فضای بچه های جدید روشن تر و دوستانه تر است از فضای گنگ و ناشناس اولین گروه دانش جویان ایرانی ورودی سنگاپور. ترس و ابهامشان کم رنگ تر از گروه سال گذشته است و سریع تر به محیط جدید خو می گیرند.
ترم تحصیلی جدید به زودی شروع می شود. با آمدن بچه های لیسانس و شروع کلاس ها، باز هم دانشگاه پر از هیاهو و جنب و جوش می شود؛ در طول تعطیلات تنها ساکنان دانشگاه دانش جویان پژوهشی بودند که برای تعطیلات برنگشته بودند. سکوت بود و تمرکز و آرامش و تعمیرات دستگاه ها و ساختمان ها. با شروع ترم جدید چند روز دیگر دانشگاه دوباره پر هیاهو می شود.

۵ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
وبلاگ قشنگيززززز
پيشنهاد ميکنم که اهنگ هم براي وبلاگتون بگذاريد که حوصله من -عليه اسلام- سرنره

ناشناس گفت...

Salam
امیدوارم دزساتون خوب پیش بره
عیدغدیر و قربان را هم به شما تبیک میگم
کنفرانسهای معروف مدیریت تکنولوژی عبارتند از www.picmet.org and www.iamot.org
ولی معروفترین کنفرانسهای مدیریتی عبارتند از http://aomonline.org/ وwww.bam.ac.uk
مابقی کنفرانسها بیشتر به درد آشنایی با محققین و اساتید میخوره و زیاد جنبه آکادمیک ندارند. ولی این دو تا آکادمی مدیریت واقعا بهترین کنفرانسهای تحقیقاتی هستند و مقاله دادن در آنها کار زیاد ساده ای نیست.
به امید موفقیت شما و همه دانشجویان ایرانی سنگاپور

قاصدک وحشی گفت...

به جویبار،
سلام،
از لطف شما ممنونم.
اطلاعات مفیدی است.
موفق باشین.

Unknown گفت...

سلام.اميدوارم خوب باشين.من براي ادامه تحصيل در سنگاپور نيازمند راهنمايي جنابعالي هستم.ميشه لطفا به اين آدرس يه ميل بزنين تا من بتونم سوالاتم رو بپرسم.ممنون از لطفتون
mkhakdaman@gmail.com

قاصدک وحشی گفت...

سلام،

لطفا به آدرسی که در نمایه هست، ای میل بزنید:
always.dance.in.the.wind@gmail.com
اگر اطلاعاتی داشته باشم، دریغ نمی کنم.
موفق باشین.