جمعه، فروردین ۳۱، ۱۳۸۶

چنین نزدیک

صبح می آیی سر میز کارت با کلی فکر و مساله برای حل کردن. نامه زیر روی میز در انتظار توست:
"... In the light of recent sanctions imposed by the United Nations against Iran and the heightened risk associated with dealing with Iran related business, we have, as a matter of policy, decided to terminate all business relationships with Iranian entities. We wish to inform you that we are giving you 14 days' notice that the bank will close the above account(s) and all related facilities such as credit card, ATM card, internet banking, etc. on 03 May 2007..."

این نامه از طرف یکی از بانک هایی آمده که بورس تحصیلی تعدادی از دانش جویان ایرانی مقیم سنگاپور از طرف موسسه سنگاپوری بورس دهنده، آن جا واریز می شود؛ برای تمام دانش جویان ایرانی مشتری این بانک (دی.بی.اس) آمده. ابعاد مالی این مساله به کنار، توهینی که در مفهوم این نامه وجود دارد، ناراحت کننده است. بالاخره ما این جا همه فکرهایمان را روی هم خواهیم ریخت و از موسسات و افراد حقیقی و حقوقی مختلف برای حل این مشکل درخواست کمک خواهیم کرد. ناراحتی عمیق این جاست که هفتاد و دو ملت با هر رنگ و نژاد در این سرزمین زندگی می کنند، اما ما به عنوان ایرانیانی که این جا آمده ایم برای تحصیل با این همه دغدغه های ذهنی مختلف، با این همه خبرهای مختلف که هر روز گونه هایمان را سرخ تر می کند، چنین مسایل عجیبی را در زندگی تجربه می کنیم.
واقعا جای سپاس گزاری دارد از تمام تدبیرگرانی که همیشه با تدابیر و آینده نگری هایشان، موجبات رفاه و آسایش ما را در هر نقطه دنیا باشیم، فراهم می کنند؛ از تمام رفاه و آسایش که از کودکی تا به امروز در تمام ابعاد فردی، خانوادگی، اجتماعی، ملی و بین المللی برای ما فراهم کرده اند. از تمام آبرو و چهره ای که برای ما به عنوان ایرانی ساخته اند. واقعا ممنون!

۷ نظر:

ناشناس گفت...

Shabnami DBS daade eeno? man az asabanoyat alan moohaye dastam sikh shode, yani chi akhe? daran dige shooresho dar miaran!

قاصدک وحشی گفت...

Are azizam, In name az tarafe DBS Bank umade. Az chand ruze pish baraye bache ha dare miad. Man emruz daryaft kardam. Vaghean narahat konande ast.

shayanlinux گفت...

Thanks for your caring attention and good comments posted in Singiran Yahoo groups. Personally I liked your article here and point of view. Take care and good luck.

ناشناس گفت...

vay che vahshatnak!!! hala bayad chi kar kard? daneshjooye badbakht che gonahi karde? rafti khode DBS sohbat koni?
hala sangapoor shode kaseye dagh-tar az ash?

ناشناس گفت...

زندگانى هنر همسفرى با رنج است
زندگانى هنر سوختن اكنون تا روشنى آينده ست
زندگانى هنر ساختن پنجره بر بيدارى ست
زندگانى هنر يافتن روزنه در تاريكى ست
زندگى كاهى،
آرى
به همين باريكى ست
در همين نزديكى ست

مرحوم مجتبى كاشاني

قاصدک وحشی گفت...

سلام لادن جان. این موضوع ممکن است یک سوتفاهم اداری و محافظه کاری بیش از حد سازمانی باشد؛ این اتفاق فقط در سطح سازمانی افتاده و خوش بختانه با توجه به این که سنگاپور کشوری بسیار قانون مند است، نهادهای قانونی مرتبط در سنگاپور در تلاش برای حل مساله هستند.

ناشناس گفت...

اگر می‌دونستم که کوچکترین احتمالی وجود داره که ناراحت بشی این رو در بالاترین پست نمی‌کردم. به هر حال اگه نظر اول خودم رو هم اون جا بخونی می‌بینی که من هم مقصر اصلی رو هیات مدیره بانک دونستم نه دولت سنگاپور. اون رو هم ناشی از ریسک گریزی می‌دونم که حق اون بانکه... خودم هم با فحش‌های اعلام شده و هیاهو مخالف بودم. به هر حال شرمنده از این که بدون هماهنگی با تو این کار کردم... تیترش رو هم هنوز می‌تونم عوض کنم، اگر تیتری پیشنهاد بدی که مفهوم رو کامل برسونه بگو عوضش کنم (هر چند به خاطر احترام به افرادی که رای دادند، ترجیح‌ام اینه که این کار نشه)