چهارشنبه، دی ۰۷، ۱۳۹۰

نور

گل های ارکیده و شمع روشن آرامش عجیبی دارند. این را از صاحب خانه قبلی ام، مارگارت، یاد گرفتم که هر از چند وقت یک بار کنار شمع همیشه روشن روی طاقچه، گل های ارکیده تازه می چید.
انگار نیایشی در آرامش این ترکیب هست؛ نیایشی روشن و بی نیاز از هیچ کلامی.

۸ نظر:

mohammad:) گفت...

شرحش که آم رو به رویا میبره

باید تجربه کنم :)

mohammad:) گفت...

یه نوشته دیدم از"جورج کارلین ،کمدین آمریکایی" , خوندنش خالی از لطف نیست :)


توی زندگی بعدیم، من می‌خوام "رو به عقب" زندگی کنم. اول از همه مردید. بعدش زنده می‌شید و توی خونه سالمندان هر روز احساس می‌کنید که حالتون بهتر شده. بعدش هم به خاطر این که زیادی سر خوش شدید، از خانه سالمندان می‌اندازنتون بیرون. بعد حقوق‌های بازنشتگی‌تون رو می‌گیرید و جمع می‌کنید، وقتی هم که کارتون شروع می‌شه توی همون روز اول ساعت طلایی هدیه می‌گیرید و براتون پارتی می‌گیرن. چهل سالی کار می‌کنید تا ای...ن که این قدر جوون می‌شید که می‌تونید از بازنشستگی‌تون لذت ببرید. می‌رید پارتی، مشروب می‌خورید و بی‌بند و باری می‌کنید.

حالا تازه آماده شدید برای دبیرستان و بعدش هم می‌رید راهنمایی، بچه می‌شید، بازی می‌کنید. هیچ مسئولیتی هم ندارید، تا وقتی هم که به دنیا بیایید بچه می‌مانید. آخرش هم 9 ماه آخر عمرتون رو توی یک مایع باحال، آسوده و راحت زندگی می‌کنید. تقریبا شبیه به آپارتمانی می‌مونه که سیستم گرمایشی متمرکز و خدمات رایگان هتل داره. هر چی هم زمان می‌گذره اتاقتون بزرگتر و بزرگتر می‌شه............

قاصدک وحشی گفت...

سلام،

ممنون. جالبه :) یاد فیلم
The Curious Case of Benjamin Button افتادم. داستانش کمی شبیه این نوشته است.

mohammad:) گفت...

دقیقا :)

ناشناس گفت...

سلام من می تونم در مورد تحصیل در سنگاپور چند تا راهنمایی ازتون بگیرم؟ممنون می شم

shaqayeq گفت...

are .. manam inaro dost daram

nemidonam.. shayad modele shabihe zendegimon harfaro shabih mikone.

قاصدک وحشی گفت...

به ناشناس:
سلام. من 4 ساله که از دنیای تحصیل بیرون اومدم و اطلاعاتم به روز نیست درباره موقعیت های تحصیلی در حال حاصر در سنگاپور. ولی اگر اطلاعاتی داشته باشم، خوش حال می شم در اختیار بگذارم. می تونین برام بنویسین:
always.dance.in.the.wind@gmail.com

سلام شقایق،
آره، شاید...

ناشناس گفت...

سلام من به آدرس ایمیلی که گفتین یه ایمیل واستون فرستادم. ممنون می شم اگه جواب بدین