شنبه، شهریور ۱۹، ۱۳۹۰

فاصله ایمنی

بعد از سال ها فعالیت اجتماعی و لذت و رنج بردن از شبکه های اجتماعی به این نتیجه رسیدم که:

رعایت فاصله ایمنی، موجب آسایش خاطر است.

شاید مثل رانندگی کردن، رعایت فاصله ایمنی از اطرافیان، آرامش بیشتری به همراه دارد؛ گرچه همیشه آسان نیست، به خصوص در برابر آن هایی که دوستشان داری و برایت پر رنگ بوده یا هستند. گاهی آن قدر از رفتارهای ناخالص و پر ریگ اطرافیانم به ستوه می آیم، که دلم می خواهد خودم را بین چهار دیواری های خودم حبس کنم. گاهی فکر می کنم شاید این منم که آن قدر نرم و کم اراده برخورد می کنم که از آدم های پر رنگ زندگیم این همه دخالت و نظرهای تحمیل گرایانه می بینم که اگر خودشان در آن شرایط قرار بگیرند هم برای خودشان چنین نمی کنند که درباره ش حرف می زنند. گاهی هم فکر می کنم شاید خیلی از آدم ها از جمله خودم بیماری های درونی کوچکی درونشان دارند که گاهی بالا می زند و خودش را نشان می دهد. گاهی وقت ها هم فکر می کنم همه ما ممکن است اشتباه کنیم در رفتارمان با یکدیگر. این آخری از همه آرام تر و متعادل تر است تا آن جا که اطرافیان با اعتماد به نفس کامل روی ندانم کاری های خودشان پیش نروند و زخم ها را دردناک تر نکنند. نکته ظریفی هم در این بین هست: انتخاب! انتخاب دوستی و معاشرت با آدم هایی که آگاهانه انتخاب می کنی و برای ساختن ارتباط با آن ها تلاش می کنی.

با این حال، از تمام این احساسم، می ترسم.

۶ نظر:

فراندیش گفت...

خیلی قشنگ نوشته بودی. کاملا ملموسه حست. بهترین راه هم به نظرم همون عنوانیه که گذاشتی!
به قول یه دوستی: کیپ دیستنس!
;)

daraus گفت...

چه جالب اینا رو می خونم ...
هم دردیم قاصدک.
ولی این حفظ مرز ها راحت نیست وقتی زن باشی و خودت باشی و توی یه سرزمین دیگه باشی.

منم خیلی از اینها رنج دارم ..

قاصدک وحشی گفت...

آره، راحت نیست. آدم رو تنها تر می کنه.

بهاره گفت...

سلام. برای من هم ههیشه سخته. به خطار همین عملا عضو هیچ باند! دار و دسته! یا گروه غیر رسمی در شرکت نیستم.

همین دو ماه پیش کسی که فکر می کردم بهترین دوستم در شرکت است آنجنان مبهوتم کرد که این پست را انگار من نوشته ام و الان پست کردم.

بهاره گفت...

"خودم را بین چهار دیواری های خودم حبس کنم". من کرده ام و چه بیرون و چه داخل این چهار دیواری احساس عدم آسایش خاطر دارم!

قاصدک وحشی گفت...

سلام بهاره جان،

آره، همین طوره. باز حالا تو محیط کاری هم فرق داره؛ در دوستی های چند ساله که دردناک تره.