پنجشنبه، اردیبهشت ۰۵، ۱۳۸۷

مشتی دلار

با هم نهار می خوریم:

من: چه لباس قشنگی! چقدر بهت میاد!
او (خندان): واقعا! می دونی سه تاش رو 12 دلار خریدم!

می خواهیم برای مصاحبه با چند نفر از برنامه ریزهای تولید، وارد سالن های ساخت و تولید شویم. باید لباس، کلاه و عینک ایمنی بپوشیم. عینک ها روغنی هستند و دید تار. هم کارم بسته دستمال مرطوبش را جلو می آورد تا من هم بردارم:

من: ممنون!
او: اوه! می دونی دو بسته اش رو 1.5 دلار خریدم!

اندیشه و من رفته ایم فودکورت(*) همیشگی تا کمی با هم درد دل کنیم. خانم خوش اخلاق همیشگی می آید و نوشیدنی هایمان را روی میز می گذارد؛ در حالی که سکه ها را جا به جا می کنیم:

او ( با اشاره به بلوز قرمزش): قشنگه؟
ما: البته! خیلی قشنگه!
او (با چهره خندان همیشگی): دو تاش رو 10 دلار خریدم!

یک شنبه عصر، سرگرم اتاق تکانی، جارو به دست، مارگارت را می بینم که تازه برگشته خانه:

او: موهام رو کوتاه کردم!
من: قشنگ شده!
او: آره! بار پیش بد شده بود. این بار رفتم یک آرایشگاه دیگه. 40 دلار دادم!

۱۳ نظر:

JUYBAR گفت...

عیال ما هم هر چی میبینه خیلی گرونه خودشو اینجوری توجیه میکنه: تو نازی آباد دوتاشو میدن 1000 تومن !!!!

معلومه مقاله رو تموم کردین ها
:-)

ناشناس گفت...

به ما هم بگین از کجا خرید میکنین. من یک ژاکت با یه تی شرت خریدم شد 50 دلار!. (یک برداشت خیلی سطحی!)

ناشناس گفت...

سلام

ايران هم تازگي دست كمي از اونجا نداره!

مي ري مهموني , ميزبان با افتخار ظرف ميوشو مياره , قاش برتقال تو حلق آدمه كه ميگه : برتقال رو خريدم كيلوئي 1500تومان!!!!
اينجوريه ديگه!ايرونيها هم بيشرفنه شدن ;)

ناشناس گفت...

سلام

ايران هم تازگي دست كمي از اونجا نداره!

مي ري مهموني , ميزبان با افتخار ظرف ميوشو مياره , قاش برتقال تو حلق آدمه كه ميگه : برتقال رو خريدم كيلوئي 1500تومان!!!!
اينجوريه ديگه!ايرونيها هم بيشرفنه شدن ;)

ناشناس گفت...

با سلام

من دانشجوی مهندسی برق قدرت دانشگاه تبریزم.البته تهرانیم.پدرم در اومد تا یخ چیزایی از تحصیل تو سنگاپور پیدا کردم.متاهلم.البته نامزدم.غرض از مزاحمت.از تمام جست و جوهام تو گوگل فقط صفحه شما راهنماییم کرد.من می خواستم شرایط غیر از بورسیه رو بدونم.راجع به کشور و دانشگاههای nus va ntu بدونم.میزان خرج و شرایط پذیرش با بورس و بدون بورس.خواهشا راهنمایی کنید.انگار شما تنها کسی هستید از ایرانیها که اونجایید!
یا به mreza_313@yahoo میل بزنید.یا قرار چت اگه ممکنه بزارید چون بهتر می تونم ازتون سوال کنم.اگر هم هیچ کدوم رو نخواستید انجام بدید حداقل تو وبلاگ خودتون یه چیزی بگید.اجرتون با خدا.
ممنون هم وطن

ناشناس گفت...

باز هم سلام

تقریبا نصف آرشیوتو خوندم ببینم اومجا چه خبره! ولی یه چیز جالب دیدم.نقطه اشتراک قدیمی هم داریم! دکتر میر حسینی تو سید خندان! دکتر خانوادگیه ماست! هم کلاسی و رفیق فاب دایی و عمومه.همین هفته پیش برام عصب کشی کرد! الین یه دفترم تو پاسداران زده.اسمتو نمیدونم وگرنه سلامتو می رسوندم!چه قدر دنیا کوچیکه! میگی نه؟! بهت ثابت می کنم! من الان ترم آخرم تبریزم با 1.2 میلیون جمعیت.شما سنگاپوری با ... حمعیت! دکتر تهرانه با 10 میلیون جمعیت!ما تو اینترنتیم با حدود 1 میلیارد انسان!حالا اینم نقطه اشتراک بین انسانها!بابا خدا دمت گرم!
به هرحال منتظر راهنماییتون هستم!
3:40 am به وقت ایران عزیز

NJ گفت...

آی گفتی؟!؟ آی آی آی
دقیقا دیروز توی راهروی شرکت که صدای رادیوی لعنتی رو میشنیدم کلمه دلار توی گوشم چکش میشد. اول گوینده راجع به اینکه چه غذایی رو از کجا چند دلار میشه خرید و بعد یه سری آگهی...(اف-ام 24 ساعته توی راهرو ها و حتی دستشویی های ساختمون در حال پخشه)

ناشناس گفت...

شبنم عزیز سلام
خوشحالم که هستید وسرحالید.
شبنم جان یه عده از بچه هایی که برای سنگاپور اپلای کردند به یه مشکل کوچیک برخوردند شما می تونید خیلی کمکشون کنید.
http://www.applyabroad.org/forum/index.php?topic=4710.msg33202;topicseen#msg33202

این لینک یه فروم هست اگه عضوش بشید خیلی می تونید قسمت سنگا÷ورش رو راه بندازید.
ممنونم ازتون

قاصدک وحشی گفت...

به جویبار:
سلام.
نه، متاسفانه کاری برام پیش اومده که ناچار شدم مقاله رو بذارم کنار... امیدوارم بار دیگه. با این حال از این که خبر کنفرانس رو بهم دادین خیلی ممنونم. امیدوارم بار دیگه بتونم.


به آقای محمد صادق:
سلام،

متاسفانه این چند وقت کمی درگیرم.
لطفا سوال هاتون رو به آدرس الکترونیکی که قسمت نمایه هست، بفرستین (always.dance.in.the.wind@gmail.com)
اگر بدونم، خوش حال می شم با شما تقسیم کنم. فقط لطف کنید سوالاتتون رو مشخص و نکته به نکته مطرح کنین که من بتونم جواب بدم.

موفق باشین.

ناشناس گفت...

سلام. خوبی؟
از کامنت حمید معلوم است که خیلی درگیر هستی. حالا تا یادم نرفته. یک دوست عزیز خواست که پیشنهاد بدهم که اگر وقت کنی اطلاعاتت را در مورد سنگاپور و دانشگاهها در سایت پزیرش بگذاری.
اگر کسی را می شناسی که بتواند اطلاعاتی در باره پزیرش دانشگاهی در هر کشوری داشته باشد، خیر ببینی اگر دعوتش کنی. :)
بهاری لحن مادربزرگانه!

ناشناس گفت...

ااا آدرس سایت یادم رفت:
http://paziresh.info

قاصدک وحشی گفت...

سلام بهاره جون،

امیدوارم حالت خوب باشه.
باشه. خوش حال می شم. کمی بعدت می رم سراغش.

ممنون که به یادی.

ناشناس گفت...

Salam shabnam Jun, Omivavaram ke khob bashi. faghat mikhastam halet ro beporsam. Take care