یکشنبه، آبان ۰۱، ۱۳۹۰

نقد دو سویه

رفته بودم دفتر آقای مدیر برای بررسی عملکرد کاری ام. این بررسی و گفت و گو هر 6 ماه یک بار برای هر کداممان انجام می شود.

از جزئیات که بگذریم، یک جمله زیرکانه آقای مدیر برایم خیلی جالب بود. گفت تو باید با توجه به توان مندی هایی که داری خودت را بیش تر و فعالانه تر در مسایل سخت تر و پیچیده تر درگیر کنی تا از توانایی هایت بیش تر استفاده کنی و بیش تر یاد بگیری.

این حرف دو سر تیز دارد؛ یک سر آن، ایجاد باور به فرد و ایجاد انگیزه برای تلاش بیش تر است؛ سوی دیگر، این است که تلاش کنونی فرد هم چنان کافی نیست و باید خیلی بیش تر در گروه، اثربخش باشد.

۴ نظر:

mohammad:) گفت...

خوشم می آد از رییس های واقعی...
از این آدم ها و تجربه هاشون می شه یاد گرفت :)
چه خوب که مدیر هوشمندی دارین :)

فراندیش گفت...

وای یعنی اینا خدان.. یه وقت به حرفش گوش ندی پوپه، مدیر حواسش بیشتر به سلامت شرکته تاشماها! تازه سلامت شرکت هم نه.. رقابت، رقابت تمومی نداره. بررسی عملــکرد! عجـبا!!

بهاره گفت...

سلام. یک زیرکی دیگر مدیر هم این است که مسایل سخت و پیچیده ممکن است قابل تحقق نباشند یا آدم را تضعیف کنند. از یک طرف با حضور در این موقعیتها آدم خودش را می تواند نشان بدهد و از آن طرف مثل همیشه ریسک می کنی تا شاید چیزی بدست بیاوری.
قبول کن ولی ازش بخواه ساپورتت کنه. این ساپورت می تونه ترکیبی از آموزش، اختیارات بیشتر، موقعیت شغلی یا دستمزد بهتر، دادن اطلاعات بیشتر و ..... باشه.

قاصدک وحشی گفت...

به محمد :)
آره، موافقم. آدم هوشمندیه.

به فراندیش:
نگران نباش عزیزم. برخوردش برام جالب بود. چیز خاصی تغییری نمی کنه. بررسی عملکرد هم یک فرآیند رسمیه که هر شش ماه یک بار انجام می شه. بالاخره مدیره دیگه یه چیزی باید بگه ;)

به بهاره:
آره، موافقم :) البته تغییر خاصی اتفاق نمی افته چون تیم ما ساختار خیلی مشخصی داره و به راحتی نمی شه توش جا به جا شد. فقط اگر بهتر کار کنی در پروژه های بهتری قرار می گیری که خودش تجربه و یادگیری خیلی خوبیه.