شنبه، بهمن ۱۵، ۱۳۹۰

شرایط

قبل تر ها فکر می کردم باید بتوانم آدم ها را فراتر از شرایط و اتفاق ها بشناسم. ولی مدت هاست به این نتیجه رسیده ام که به آدم ها لزوما نمی شود فارغ از شرایط زندگی شان نگاه کرد. واکنش آدم ها به نظرات، احساسات، افکار و شرایط زندگی من به نسبت زیادی از شرایطی که خودشان در آن هستند، اثر گرفته. آدم ها را همیشه نمی توان فراتر از شرایطشان در نظر گرفت.

۶ نظر:

فراندیش گفت...

"شناختن آدمها فارغ از شرایطشون" یعنی چی اونوقت؟ :-| خوب نفهمیدم

قاصدک وحشی گفت...

سلام فراندیش جان،

ممنون از نظرت.

گنگ نوشتم.

من قبلا به آدم های اطرافم احساسی تر نگاه می کردم، برام احساسم از روحشون و رنگ قلبشون مهم بود فارغ از این که در چه شرایطی زندگی می کنن؛ فارغ از این که چه قدر از زندگی شون راضی و خوش حال هستند؛ فارغ از حوادث و رخ داد ها و مسایل زندگی شون، به احساسم به اون آدم ها اعتماد می کردم. احساس می کردم هر آن چه براشون پیش اومده، گذراست و این روحشونه که پیوسته است همیشه. ولی حالا نگاهم تغییر کرده؛ به نظرم هر چه قدر هم کسی خوش قلب و مهربون باشه، همیشه بهتره نگاه کنم کجای زندگیه و از خودش و زندگیش چه قدر راضیه؛ با چه مسایلی دست و پنجه نرم می کنه. چون همه این ها روی نگاه واحساسش نسبت به وضعیت دیگران و نظراتش اثر می گذاره. به نظرم آدم هایی که می تونن مسایل شخصی شون رو برای خودشون نگه دارن و آزادانه از نگاه یک همراه و دوست به آدم که ممکنه تو شرایط دیگه ای باشه نظر بده، خیلی کمه. صادق باشم از خودم هم گاهی می پرسم که وقتی دارم نظری به دوستی می دم یا نگاهش می کنم، چه قدر شرایط اون زمان زندگی خودم هم توش وارد شده. بازم پیچیده نوشتم البته.

فراندیش گفت...

:) نه خیلی هم واضحه. 100% موافقم که باید به این مساله توجه کرد و 100% هم موافقم که معمولا یادمون میره این نکته رو در نظر بگیریم. گاهی هم از همه شرایط آدمهای اطرافمون اطلاعی نداریم..اینم باید در نظر گرفت البته
آموزنده بود برام مرسی :)

قاصدک وحشی گفت...

آره، موافقم. خیلی وقت ها هم نمی دونیم...
مرسی از تو که هم فکری می دی هر جا که هستی :)

mohammad:) گفت...

:)
آدم ها پیچیده اند
اگر به جزییاتشون نگاه کنیم
آدم ها ساده اند
اگر جور دیگه ببینیمشون
من هم به اعتماد به احساس اعتقاد دارم
هرچند آدم خودش رو بیشتر از احساس , پایبند ذهن میدونه
هنوز اعتقاد دارم به اصالت احساس

قاصدک وحشی گفت...

آره، موافقم. بستگی داره آدم چه جوری نگاه کنه. ساده نگاه کردن و اعتماد به احساس، هنرهای بزرگی هستند تو زندگی.