سه‌شنبه، آذر ۰۱، ۱۳۹۰

تصویر

گاهی وقت ها فکر می کنم من که دیدم از افغان ها، مردمانی بدبخت و فلک زده است که بیش تر شکل و شمایل کارگرهای ساختمانی دارند؛ من که تمام دانسته هایم از افغان ها در همان حد جنجال های خبری و گزارش های خبری درباره جنگ و بدبختی و نا بسامانی است؛ چرا از برخورد ملت های دیگر در برابر "ایرانی" بودنم شگفت زده یا ناراحت می شوم؟

من که تصویر کلی مردمان همسایه وطن خودم را از تصاویری می گیرم که رسانه های همگانی از جنگ و خبرهای درگیری و قاچاق و بی خانمانی نشان می دهند، چرا از نگاه آدم های سرزمین های دیگر جا می خورم که شناختشان از ایران، خبرهای رایج نابسامانی و درگیری های سیاسی و انرژی اتمی است؟

به همان اندازه که من تاریخ و فرهنگ افغان ها را نمی دانم؛ به همان اندازه که دنیای من به خبرهای رسانه ها محدود می شود؛ آدم های دیگر مرا از سرزمینی می بینند که تصویرش تنش، درگیری، نفت، شتر، انرژی اتمی و پوشش عربی است.

۲ نظر:

mohammad:) گفت...

شاید ریشه اش برگرده به ریشه ما ایرانیا :)

تاریخمون ، تمدنمون و خوبیهای از دست رفتمون ، همه و همه باعث میشه خیلی از حقیقتها رو نبینیم :)
اینا همه باعث توقع میشه ، توقع داریم همه عالم همه چیزو بدونن
آدمهای امروز هم که عقلشون توچشمشونه و چشمشون هم به قول شما به رسانه
به امید آگاهی همه ما و همه عالم :)

قاصدک وحشی گفت...

آره، گاهی نه آگاهی کامل از تاریخ و فرهنگ خودمون، نا از تاریخ و فرهنگ کشورهای دیگه.